Otomobil üretiminin en pahalı ülkesi

Alman Otomobil Üretiminin İşçilik Maliyeti Yüksek

Almanya’da üretilen her bir otomobil için ortalama işçilik maliyeti 3.300 dolar. Bu miktar, ücretler, emeklilik katkıları ve diğer yan hakları kapsıyor. Karşılaştırma yapmak gerekirse, ABD’de aynı maliyetler yaklaşık 1.340 dolar iken, Fas’ta sadece 106 dolar ile en düşük seviyede.

ABD’ye ithal edilen yabancı otomobillere gümrük vergileri getirilmesiyle birlikte, üreticiler üretimlerinin bir kısmını ABD’ye taşımaya başladı. Audi’nin ABD’deki ilk fabrikası da bu doğrultuda hayata geçiyor. Ancak, Almanya dışında üretim yapmanın tek nedeni gümrük vergileri değil; artan yerel işçilik maliyetleri, Alman otomotiv endüstrisi için ciddi bir tehdit oluşturuyor.

Yapılan araştırmada, dünya genelindeki 250 otomobil fabrikasının incelenmesi sonucunda Almanya’nın en yüksek işçilik maliyetine sahip olduğu belirlendi. Üretimin ABD’ye taşınmasıyla maliyetlerde önemli ölçüde düşüş sağlanabilir. Ancak, hala araç başına işçilik maliyeti Çin’in 585 dolarlık maliyetinin üzerinde olacak. Bazı durumlarda Almanya’da bir otomobil üretmek, Çin’e göre 7.800 dolar daha pahalı olabiliyor.

Oliver Wyman’ın Almanya ofisinin başkanı Fabian Brandt, Handelsblatt’a yaptığı açıklamada, “Gelecekte Almanya’da araç üretimine nasıl devam edebiliriz?” sorusuna odaklanılması gerektiğini belirtti. Üretimdeki düşüş devam ederse, birçok tedarikçinin ülkeyi terk edebileceği veya iflas edebileceği uyarısında bulundu.

Gümrük vergilerinin azalmasıyla birlikte, otomotiv sektörünün en büyük sorunu olan işçilik maliyetinin devam edeceği düşünülüyor. Bununla birlikte, daha uygun seçenekler de bulunmakta. Örneğin, Meksika’da bir aracın işçilik maliyeti sadece 305 dolar iken, Romanya’da bu rakam 273 dolar seviyesinde.


Araştırmalar, otomobil üretiminin en ucuz olduğu ülkenin, araç başına 106 dolarlık işçilik maliyetiyle Fas olduğunu gösteriyor. Renault’un Fas’taki fabrikasında işçilik maliyetlerinin Almanya’nınkinin 30 katı kadar düşük olduğu ortaya çıktı.

Tüm bu veriler, üreticilerin üretimi Avrupa’dan daha uygun maliyetli lokasyonlara taşıma eğiliminde olduğunu gösteriyor.

Related Posts

CHP’nin İmamoğlu kampanyası neden etkisini kaybetti?

Bilindiği üzere, Cumhuriyet Halk Partisi genellikle ülke gündemine kurultaylar ve hizipçilik tartışmalarıyla gelir ve bu konularla kamuoyunu meşgul eder. İkincil olarak, hükümet eleştirilerinde “bir bardak suda fırtına” koparır; medya üzerinde büyük bir etki oluşturur, ancak bir ay sonra söylediklerini kendileri de unutur. CHP, birkaç kez Adalet ve Kalkınma Partisi’ne özenerek vizyon koyma girişiminde bulundu; ancak her ikisi de başarısızlıkla sonuçlandı ve sonrasında bu girişimlerinden pişman oldular.

Euro Bölgesi’nde işsizlik düştü

Euro Bölgesi’nde işsizlik nisan ayında yüzde 6,2’ye düştü.

Bu araca sahip olanlar parasına para katıyor: İşte en fazla kar eden otomobiller

Otomotiv sektörü, yıllık yaklaşık 3 trilyon dolarlık hacmiyle dünyanın en büyük ve en kazançlı endüstrilerinden biri. Bu kapsamda donanımhaber.com en çok kar ettiren otomobilleri açıkladı.

Denizi olmayan kentten 53 ülkeye balık ihracatı yapılacak

Diyarbakır’ın Çüngüş ilçesi, Türkiye’nin yeni balıkçılık üssü oluyor. Atatürk Baraj Gölü’nde kurulan modern tesiste yetiştirilen somon, 53 ülkeye ihraç edilecek. Fırat Nehri üzerinde kurulan baraj gölleri Türkiye ekonomisine katma değer sağlamaya …

Asgari ücrete ara zam olursa enflasyon artar mı?

2025 Temmuz ayı yaklaşırken, milyonlarca çalışanın gözü kulağı asgari ücrete olası ara zamma çevrilmiş durumda. Ancak temel soru şu: Asgari ücrete yapılacak zam enflasyonu artırır mı? Ekonomist ve sosyal güvenlik uzmanı Özgür Erdursun konuyu hem …

Rusya’da imalat sanayi PMI mayısta 50,2 puana yükseldi

Rusya’da imalat sanayi PMI mayısta 50,2 puana yükseldi